Vietnam Travel Blog: Always There For You with Roaming Man

11:00:00 AM

Hi,

Untuk kali ini guna mobile wifi/pocket wifi dari Roaming Man, sebelum ini guna mobile wifi dari Travel Recommends dan Wiyo. Sebab utama tukar guna Roaming Man kali ini untuk ke Ho Chi Minh, Vietnam kerana tidak perlu bayar duit deposit untuk booking. Yes, NO DEPOSIT REQUIRED! 

Baca sampai habis untuk mengetahui diskaun dan Roaming Man Promo.


Roaming Man 

ROAMING MAN’s mission is simply to increase your freedom and effectiveness to stay connected with 4G wifi globally in more than 100 countries and regions include Japan, Korea, Thailand, Europe & US while traveling. 
We are aware that freedom to connect with 4G wifi internet in travel is priceless and should be accessible to everyone around the world at any point of their travels, and our vision is thus to make freedom of connecting to travel wifi to be universal. We also seeks to cut down your travel expenses. Deliberation from a monthly roaming data contract, roaming charges and expensive data rates while traveling, will not only result in big savings of your current expenses, but it will also bring you hassle-free internet experiences and more effective management of your wifi data usage when traveling.

1. Booking untuk dari Malaysia. Boleh dibuat melalui website Roaming Man secara online ataupun direct ke booth Roaming Man. On the spot book pun boleh jika ada device yang available.
2. Negara yang ditawarkan :
   - 130+ destinasi
3. Pakej yang ditawarkan :
    - North America, Southeast Asia 9 Countries, Global 119, Northeast Asia 6 Regions, Asia, Ocenia, Japan Premium, Northeast Asia Premiun
4. Self Pickup : KLIA, KLIA 2
5. Courier Delivery : NOT SURE. Kalau nak return balik wifi router itu sendiri boleh pos dekat alamat yang diberi di bahagian FAQ.
6. Deposit : NO DEPOSIT REQUIRED
7. Insurans : TIADA
8. Powerbank : TIADA
9. Hari penggunaan start hari kita berlepas dari Malaysia dan tamat pada hari kita mendarat di Malaysia.

Untuk mengetahui lebih lanjut berkaitan harga dan lain-lain bolehlah tengok di website Roaming Man

Apa yang dibayar untuk 5 hari penggunaan?

Negara : Vietnam
Harga : RM18/day x 5 hari = RM90
Diskaun : - RM5
Pickup : KLIA (by hand)
TOTAL = RM 85

Buat booking 2 minggu sebelum nak bertolak secara online dan bayar online. Book awal sebab sibuk dengan majlis konvokesyen dan takut terlupa.
Selepas booking dah dibuat, anda akan dapat resit dan beserta nombor booking anda. Nanti masa nak pick up tunjuk je resit tu dekat staff in charge yang bagi mobile wifi by hand. Tak payah print pun tak pe, tunjuk dekat email yang anda dapat pun boleh.

Dekat mana nak ambil di KLIA dan KLIA 2?

KLIA:
Lot no 12, Level 5, Departure Hall, klia International Airport (next to McDonald's)

KLIA 2:
Level 3, Departure Hall, Public Concourse Area, klia2 International Airport (behind check in luggage row Y)

Pickup/Return

- Tunjuk resit yang dapat dalam email dekat staff dekat booth.

- Staff dekat booth akan check dan uruskan untuk anda. Lepas tu anda akan dapat pouch berisi wifi router, usb, dan booklet user manual. Cara-cara penggunaan juga akan diterangkan oleh staff dekat booth tu.

- Masa return pula, pulangkan pouch berisi barang-barang itu dekat staff di booth. Anda akan disuruh isi survey/feedback dan dapat gift seperti name tag untuk bagasi.

Barang-barang yang ada, akan dapat


Pouch

Wifi router

USB/Charging cable



User Manual

For reserve/book mobile wifi

You can click here - Roaming Man

More Information & Roaming Man Promo

1. Newly Register
    - Roaming Man akan bagi RM 5 Voucher Code untuk sesiapa yang baru daftar dengan Roaming Man untuk book wifi router/mobile wifi untuk percutian anda. Promo Code akan dihantar ke email annda selepas pendaftaran dan boleh buat booking pertama anda menggunakan voucher code tersebut.

2. CIMB Card Holder
  - Kepada CIMB Card holder, anda akan terima 12% diskaun via promo code untuk setiap booking yang dibuat jika bayar menggunakan CIMB kad debit, kad kredit ataupun prepaid card.
    - Promotion period : 02 April 2018 till 31 March 2019
    - Untuk mengetahui lebih lanjut tekan link ini : Step-by-step CIMB Promo Guide

Website | https://www.roamingman.my/
Facebook | https://www.facebook.com/roamingmanmy/
Instagram  | https://www.instagram.com/roamingmanmy/

You Might Also Like

1 comments

Facebook